4/3/09
Η προσπάθεια να κρατήσουμε ένα υγιές και νεανικό σώμα μπορεί να βοηθηθεί άμεσα μέσω μιας ισορροπημένης και σωστής διατροφής. Οι ρυτίδες που εμφανίζονται στο δέρμα με την πάροδο των ετών οφείλονται στην μείωση των ινών κολλαγόνου και ελαστίνης. Παράγοντες που επίσης μπορούν να επηρεάσουν είναι το κάπνισμα καθώς και η έκθεση στον ήλιο. Παράλληλα με τη φυσιολογική λειτουργία του μεταβολισμού έχουμε απελευθέρωση ελευθέρων ριζών οξυγόνου οι οποίες αλλοιώνουν τα κύτταρα του δέρματος και δημιουργούν ρυτίδες. Έτσι μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες μας βοηθά να εξουδετερέσουμε τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου.
Τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά είναι:
-Φρούτα: Πορτοκάλι, μούρα, βατόμουρα, λεμόνι, φράουλες, ακτινίδιο, ρόδι και ξερά δαμάσκηνα.
-Λαχανικά: Πράσινα φυλλώδη λαχανικά, πιπεριές, σπαράγγια, καρότα και αγκινάρες.
-Γενικά: Οστρακοειδή, σουσάμι, κόκκινο κρασί, ελαιόλαδο, αβοκάντο, κανέλλα, όσπρια και λιπαρά ψάρια (σολομός, τόνος).
Τα βότανα επίσης μπορούν να μας βοηθήσουν σε αυτήν την προσπάθεια μας. Ένας σημαντικός εκπρόσωπος είναι η σπιρουλίνα. Τα κύρια αντιοξειδωτικά στοιχεία της σπιρουλίνας δρουν κατά της πρόωρης γήρανσης. Τα αμινοξέα της προστατεύουν τα εγκεφαλικά κύτταρα και βελτιώνουν τη λειτουργία του νευρικού συστήματος. Εξαιρετικά πλούσια σε χλωροφύλλη, η οποία είναι ιδιαιτέρως ευεργετική για το σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων του αίματος. Καθαρίζει το αίμα απομακρύνοντας τις τοξίνες και διεγείρει τη λειτουργία όλων των ιστών και οργάνων του σώματος, ιδιαίτερα το ήπαρ, το οποίο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην απομάκρυνση των τοξινών από τον οργανισμό.

Κουβάτσος Φίλιππος Κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος