11/3/09

Αυτή την εποχή του χρόνου παρουσιάζεται έξαρση κρυολογήματος στη χώρα μας. Υπάρχει η δυνατότητα μέσω της σωστής διατροφής να ενισχύσουμε την άμυνα του οργανισμού μας και να αποφύγουμε τις δυσάρεστες συνέπειες του κρυολογήματος. Τα συστατικά κλειδιά σε αυτήν την προσπάθεια μας είναι η βιταμίνη C, η βιταμίνη Ε, το β-καροτένιο και ο ψευδάργυρος. Η πρόσληψη αυτών των ουσιών σε υψηλές ποσότητες μπορεί να ενδυναμώσει το ανοσοποιητικό μας σύστημα με αποτέλεσμα να μην κρυολογήσουμε.
Τροφές πλούσιες στις παραπάνω ουσίες είναι:
Βιταμίνη C: Πορτοκάλια, λεμόνι, ακτινίδιο, πιπεριές, γρέιπφρουτ, μπρόκολο, φράουλες.
Βιταμίνη Ε: Ελιές, ελαιόλαδο, δημητριακά, ψωμί, αυγά, συκώτι.
Β-καροτένιο: Καρότα, σπανάκι, μπρόκολο, ντομάτα, αυγά, ψάρια.
Ψευδάργυρος: Στρείδια, γαρίδες, σπανάκι, σουσάμι, μήλα.

Τα βότανα μπορούν να βοηθήσουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος και στην ανακούφιση των συμπτωμάτων. Μπορούμε να αναφέρουμε αρκετά βότανα όπως αγγελική, αχιλλέα, τζίντζερ, καγιέν, μέντα, σαμπούκο, σκόρδο, σολιντάγκο, υδραστίδα, ύσσωπο κ.α.
Ένα μίγμα από άνθη Σαμπούκου, Μέντας και Αχιλλέας σε ίσα μέρη μπορεί να είναι ωφέλιμο. Είναι ένα ρόφημα που συνδυάζει τις αντικαταρροϊκές και μεμβρανοτονωτικές ιδιότητες του άνθους Σαμπούκου, με τη διεγερτική και αποσυμφορητική δράση της Μέντας και τις εφιδρωτικές και διουρητικές δράσεις της Αχιλλέας. Το ρόφημα πρέπει να πίνεται όσο πιο ζεστό γίνεται τρεις φορές την ημέρα. Ένα άλλο μίγμα που μπορούμε να πάρουμε τις 2-3 πρώτες ημέρες ενός κρυολογήματος είναι Τίλιο (3 μέρη), Σαμπούκος (3 μέρη), Ιτιά (3 μέρη), Θυμάρι (1 μέρος) και Κανέλλα (1 μέρος). Το μίγμα το πίνουμε τρεις φορές την ημέρα. Αν το κρυολόγημα επιμένει και μετά το τριήμερο μπορούμε να πάρουμε και Εχινάκια σε ρόφημα από το έγχυμα του βοτάνου ή βάμμα.

Κουβάτσος Φίλιππος Κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος