10/2/11

Τα ιχθυέλαια είναι πλούσια σε Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα. Αυτό δεν ισχύει για ιχθυέλαια που προέρχονται από ψάρια ιχθυοκαλλιεργειών καθώς αυτά περιέχουν πολύ χαμηλές ποσότητες των συγκεκριμένων ουσιών.

Η λήψη ιχθυελαίου πρέπει να γίνεται με μέτρο καθ’ότι είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνη Α και D με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος υπερβιταμίνωσης η οποία έχει πολύ σοβαρές παρενέργειες. Έτσι όταν δε υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος για την κατανάλωση ιχθυελαίου είναι προτιμότερη η κατανάλωση ψαριών 2-3 φορές την εβδομάδα. Τα λιπαρά ψάρια όπως οι σαρδέλες και ο σολομός περιέχουν υψηλές ποσότητες από ω-3 λιπαρά οξέα.

Τα ω-3 λιπαρά οξέα προλαμβάνουν τις θρομβώσεις του αίματος με αποτέλεσμα να προάγουν την καλύτερη λειτουργία της καρδιάς. Δεν είναι τυχαίο ότι οι Ιάπωνες που έχουν μια διατροφή πλούσια σε ψάρια εμφανίζουν πολύ χαμηλά ποσοστά καρδιαγγειακών παθήσεων.

Τέλος επειδή πολλοί άνθρωποι βρίσκουν τη μυρωδιά και τη γεύση των ιχθυελαίων δυσάρεστη μπορούν ως εναλλακτική λύση να καταναλώσουν λινέλαιο το οποίο είναι φυτικής προέλευσης και έχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε ω-3 λιπαρά οξέα.

Κουβάτσος Φίλιππος, Κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος