5/2/09
Όταν πλησιάζουν οι εξετάσεις πολλοί είναι οι μαθητές και φοιτητές που αναρωτιούνται πως θα μπορέσουν να αυξήσουν την απόδοση τους στο διάβασμα. Μέσω της κατάλληλης διατροφής υπάρχει η δυνατότητα να αυξηθεί η ικανότητα συγκέντρωσης και παράλληλα να μειωθεί το άγχος τους.
Η μέρα πρέπει πάντα να ξεκινάει με ένα πλούσιο πρωινό καθώς αυτό έχει δείξει ότι βελτιώνει τα επίπεδα μνήμης και συγκέντρωσης. Οι πολλοί καφέδες πρέπει να αποφεύγονται (όχι πάνω από 2) γιατί μπορεί να προκαλέσουν διαταραχές στον ύπνο. Παράλληλα πρέπει να γίνονται μικρά και συχνά γεύματα (5 τη μέρα) ώστε τα επίπεδα γλυκόζης που χρειάζεται ο εγκέφαλος για να λειτουργήσει να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα καθ' όλη την διάρκεια της μέρας. Αποφύγετε την κατανάλωση μεγάλων και λιπαρών γευμάτων διότι είναι δύσπεπτα με αποτέλεσμα να παραμένει η τροφή για περισσότερη ώρα στο στομάχι άρα και αίμα το οποίο θα βοηθούσε αν ήταν στον εγκέφαλο. Καταναλώνεται φρούτα και λαχανικά τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες οι οποίες είναι απαραίτητες για τη λειτουργία του εγκεφάλου. Η κατανάλωση λιπαρών ψαριών (π.χ. σολομός) βοηθάει στην αντίσταση του οργανισμού στο stress λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητας σε ω-3 λιπαρά οξέα.
Η προσπάθεια μας αυτή μπορεί να ενισχυθεί με τη λήψη ginseng και βασιλικού πολτού τα οποία αυξάνουν την ικανότητα συγκέντρωσης του ατόμου καθώς και της αντίστασης του στο άγχος.

Κουβάτσος Φίλιππος Κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος