Ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2 είναι μια ασθένεια που βρίσκεται σε έξαρση παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια. Η καθιστική ζωή και η παχυσαρκία σε συνδυασμό με γενετικούς παράγοντες μπορούν να οδηγήσουν στην εκδήλωση της νόσου.
Η διαφορά μεταξύ των δύο τύπων διαβήτη (1 και 2) είναι ότι ο διαβήτης τύπου 1 εκδηλώνεται σε άτομα μικρής ηλικίας και απαιτεί άμεσα χρήση ινσουλίνης από τον ασθενή ενώ ο τύπου 2 εμφανίζεται σε μεγαλύτερη ηλικία και χρήση ινσουλίνης γίνεται όταν φτάσει σε προχωρημένο στάδιο.
Τι μπορούμε όμως να κάνουμε για να ρυθμίσουμε το σάκχαρο μας; Απώλεια βάρους σε συνδυασμό με άσκηση μπορεί να επιφέρει άμεση ρύθμιση του σακχάρου του αίματος. Επίσης η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας (5-6 γεύματα) βοηθάει σημαντικά σε αυτήν τη προσπάθεια μας. Αυτό συμβαίνει διότι οι υδατάνθρακες των γευμάτων αυτομάτως χωρίζονται σε μικρές ποσότητες κι έτσι ο οργανισμός μπορεί να τους διαχειριστεί με μεγαλύτερη επιτυχία. Αν όλα τα παραπάνω γίνουν σωστά τότε οι πιθανότητες εμφάνισης επιπλοκών από το διαβήτη μειώνονται δραστικά. Βασική προϋπόθεση βέβαια είναι και η αποφυγή κατανάλωσης γλυκών λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας τους σε υδατάνθρακες.
Έχει αποδειχθεί ότι πολλά φυτά έχουν υπογλυκαιμική δράση. Μειώνουν δηλαδή το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα. Βότανα όπως το Σκόρδο, το Τζίνσενγκ, η Γκαλέγκα, η Τσουκνίδα, ο Ρους και ο φλοιός Χιόνανθου μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο διαβήτη με θετικά αποτελέσματα. Υπογλυκαιμική δράση έχουν ακόμη το Μοσχοπίπερο, η Αγκινάρα, η Μπανάνα, το Κριθάρι, ο Λυκόπους, το Άρκτιο, το Λάχανο, το Μαρούλι, η Κομβαλλάρια, η Βρώμη, η Ελιά, το Κρεμμύδι, η Παπάγια, το Μπιζέλι, το Σπανάκι, ο Ηλίανθος, η Γλυκοπατάτα, το Γογγύλι και η Αρτεμισία το Αψίνθιον.

Κουβάτσος Φίλιππος Κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος